Odgovor ravnateljice na članak „U jednom razredu 12, u drugom 13, a po Državnom pedagoškom standardu može ih biti najmanje 14“ objavljen je tek nakon četiri dana. S obzirom da nije objavljen u cijelosti, objavljujemo ga ovdje.
“Poštovana,
očitujem se povodom članka „U jednom razredu 12, u drugom 13, a po Državnom pedagoškom standardu može ih biti najmanje 14“ koji je objavljen u Dubrovačkom vjesniku 15. rujna 2025. i koji je trebao biti napisan u skladu s načelima novinarskoga posla – objektivno, s potpunim informacijama, poznajući zakonske okvire i imajući u vidu sve činjenične okolnosti.
Broj učenika u razrednim odjelima u osnovnoj školi reguliran je Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, Pravilnikom o broju učenika u redovitom i kombiniranom razrednom odjelu u osnovnoj školi te Državnim pedagoškim standardom. U članku se spominje samo dio Državnog pedagoškog standarda, ne uzimaju se u obzir članci istoga koji se odnose na uvjete kada broj učenika može biti manji od standardnoga. Da su pročitani svi zakonski okviri prema kojima se formiraju razredni odjeli u školama prije pisanja članka, znalo bi se da škola kao javna (državna) ustanova ne može samostalno formirati razredne odjele, već za to treba dobiti odobrenje nadležnih institucija kojima je i odgovorna.
Poštujući navedene zakonodavne okvire, uzimajući u obzir broj učenika koji se školuju sukladno Rješenjima o primjerenom obliku školovanja, uz suglasnost svih nadležnih institucija, ustrojeni su razredni odjeli prvih razreda naše škole.
Navodi kako se iz naše škole masovno ispisuju učenici nisu točni. Na početku ove školske godine iz naše škole ispisan je jedan učenik i upisan u drugu gradsku školu te dvoje učenika čija se obitelj preselila u Zagreb te su upisani u jednu zagrebačku školu. Isto tako, ove školske godine na temelju molbi u našu školu upisano je pet novih učenika.
Uloga medija trebala bi biti vjerodostojno i objektivno izvješćivanje javnosti, a ne težnja senzacionalističkom novinarstvu koje se zasniva na nepotpunim i netočnim informacijama čime se pokušava insinuirati da javne institucije poput škola, ureda državne uprave i ministarstava rade van zakonskih okvira.
Nadam se da ćete se ubuduće u svom radu voditi isključivo profesionalizmom i objektivnošću pri korištenju javnog medijskog prostora kako javnost ne bi dobivala nepotpune i netočne informacije.
Veronika Šmanjak, ravnateljica OŠ Marina Držića”